Aanmelden

Senior Consultant Retail & FMCG

Actief op zoek Remote Thuiswerken Hybride Kantoor

Over mij

Business Explorer. Shopper Advocate. Data Interpreter. Opportunity Connector. Human-centered economist.
Via zijn bureau Fusion Strategy werkt Constant sinds 2011 als consultant op het kruispunt van retail strategie, shopper psychologie en data-analyse. De meeste opdrachten zijn gericht op retail format ontwikkeling, categorie management strategie, data analytics, business development, marktonderzoek en trade/shopper marketing. Hij genereert strategische impact op een pragmatische, resultaatgerichte wijze. De meeste opdrachten zijn in Nederland maar soms in Europa, Azië en Midden-Oosten. Zijn klanten zijn retailers (bv Aldi, Coolblue, leveranciers (bv JDE Peet’s, Heineken), onderwijsinstellingen (bv. Universiteit van Amsterdam) en dienstverleners (bv Analyse², EFMI). Voorbeelden van opdrachten: aansturen consultancy bureau namens Danone om e-commerce kanalen in China in kaart te brengen, en retail strategie advies voor SPAR in India.
Constant behaalde zijn Master of Science in economie Cum Laude, met als specialisatie marketing, aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij heeft diverse leidinggevende functies bekleed op het gebied van commercie, innovatie, insights en business transformatie bij internationale retail- en FMCG-organisaties (Ahold Delhaize, Kraft Foods, P&G, PepsiCo). In zijn meest recente functie bij PepsiCo was hij verantwoordelijk voor shopper insights en marketing in Europa. Na een training door McKinsey leidde hij voor P&G een reorganisatie in de Benelux en ondersteunde hij de implementatie in VK/Ierland en Spanje.
Naast zijn advieswerk doet Constant een PhD op het gebied van retail aan de Universiteit van Hasselt in België. Hij is auteur van drie marketingboeken (Retail Marketing Strategy, Assortment and Merchandising Strategy en The Retail Innovation Toolkit) en heeft meer dan 100 artikelen over bijvoorbeeld strategie, retail en innovatie geschreven.

Specialismen

Data Strategy Strategic innovation