SEA consultant of consultancy bureau gezocht?

SEA (zoekmachine adverteren) consultant

Zoekmachine adverteren, een sterk middel om aan uw branding te werken, maar zeker ook een middel om uw omzet en klantenbestand te zien stijgen. Wat velen niet weten is dat grote organisaties zoals Amazon ontzettend groot zijn geworden door het gebruik maken van onder andere Google Adwords. SEA wordt vaak gebruikt om snelle resultaten te boeken en om naamsbekendheid te creëren, terwijl een SEO consultant ingezet wordt om voor de lange termijn iets te betekenen voor de organisatie. SEA is te kenmerken aan de advertenties die u kan zien in de grote zoekmachines zoals Google en Bing. Dit zijn vaak de eerste 4 resultaten en de laatste 4 resultaten.

De voordelen van SEA:

  • Direct vergroten van je bezoekersaantallen
  • U betaalt alleen wanneer iemand klikt op uw advertentie
  • Zeer flexibel
  • Snel op te zetten (snel resultaten)
  • Resultaten kunnen goed worden bijgehouden door tools zoals Google Analytics

Consultant.nl heeft specialisten in dienst om uw SEA aan uit te besteden. Goede resultaten, constante verbeteringen en snel handelen is waar de SEA consultant voor staat. Hieronder leest u meer over wat de SEA consultant voor u kan betekenen.

Wat kan de SEA consultant voor u betekenen?

Uw SEA zelf opzetten, beheren en verbeteren kan veel tijd kosten. Wellicht heeft u hier niet de capaciteit voor of heeft u niet de mensen in dienst die dit voor u kunnen doen. In dat geval kan u een SEA expert inhuren van Consultant.nl om dit proces voor u op te zetten en te begeleiden. Maar wat kan een SEA consultant voor u betekenen? Hieronder leest u exact wat deze consultant voor u kan doen.

Uit statistieken blijkt dat organisaties een 200% ROI behalen op Google  Ads (voorheen: Adwords) en daarmee is het een van de krachtigste platformen in de wereld op het gebied van SEA. De SEA consultant kan u helpen bij het opzetten, beheren en verbeteren van Google Ads campagnes. Snel resultaten, tegen zo min mogelijk kosten is het doel.

Een van de meest onderschatte (en minst gebruikte) advertentieplatformen zijn Bing en Yahoo. Hoewel de zoekmachines vrijwel niet gebruikt worden in Nederland, blijven het wel platformen waar de nodige bezoekersaantallen te behalen vallen. Vooral in de B2B sector valt hier veel te behalen en dit is iets waar onze SEA consultant u in kan ondersteunen bij het opzetten, beheren en verbeteren van deze campagnes.

Targeting en retargeting zijn krachtige middelen om in te spelen op de behoefte en het surfgedrag van mensen. Dit is dan ook essentieel voor uw organisatie wanneer u een dienst of product wilt aanbieden. Expertise op dit gebied is belangrijk, aangezien dit een krachtig middel kan zijn om geïnteresseerde personen in uw product of dienst te bereiken. De SEA consultant kan u helpen bij het opzetten, beheren en verbeteren van de campagnes. Wanneer u al campagnes heeft draaien kunnen we u natuurlijk ook voorzien van advies.

Pay Per Click, Cost Per Action of een ander model. De SEA consultant heeft ervaring met verschillende type advertentiemodellen. Wilt u experimenteren met welk advertentiemodel het beste voor uw organisatie werkt? Dan ondersteunen wij u daar graag mee. Aan de hand van veel testen kunnen we bepalen wat het beste voor uw organisatie, product of dienst werkt.

Hoewel Google Ads een groot deel van de markt in handen heeft is het verstandig als organisatie om niet te vergeten dat er nog andere krachtige platformen beschikbaar zijn. Wanneer u in een bepaald land actief wilt zijn of wanneer u een bepaalde type organisatie heeft kan het een goede strategie zijn om bijvoorbeeld op een zoekmachine als Yandex te adverteren. Yandex wordt voornamelijk gebruikt in Rusland. Amazon kan bijvoorbeeld gebruikt worden om producten te adverteren. Maar zo zijn er nog meer mogelijkheden in bijvoorbeeld China, waar Google niet de dienst uitmaakt. Kortom, er zijn nog talloze mogelijkheden waar de SEA consultant u mee kan helpen.

Waarom heeft u een SEA consultant nodig?

Zoals u hierboven heeft kunnen zien is de SEA consultant niet alleen gespecialiseerd in Google Ads (voorheen: Adwords) zoals velen, maar is de SEA consultant ook specialist op het gebied van andere platformen. Dit geeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van andere platformen die niet gebruikt worden en dus geeft dit mogelijkheden. Naast de platformen beschikt de consultant ook over ervaring in het vak en weet exact wat wel en niet werkt voor bepaalde doelgroepen. U hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden door de ruime ervaring van de consultant.

U kan in korte tijd goede resultaten bereiken, bezoekersaantallen genereren, producten/diensten verkopen of werken aan uw naamsbekendheid. Investeringen in advertenties levert u vaak een goed rendement op, of dat nu in de vorm van geld is of in de vorm van naamsbekendheid.

Gratis 1e Consult

Wilt u graag een GRATIS 1e Blockchain consult ontvangen? Neem dan hieronder direct contact met ons op.

Wilt u met een van onze experts praten?